Mimo iż fizycznie posiadają po kilka definicji w poligrafii najczęściej stosowane są jako synonimy.
Dodatkowo dojdzie słowo folder i całkowicie może to zamieszać w głowie. Myśląc jednak o tym produkcie przed oczami mamy wydruk, różnego formatu, z różnym użytym papierem, ale zawsze w formie książeczki, z której możemy uzyskać sporo interesujących nas informacji. Przeglądając strony różnych drukarni internetowych w większości przypadków natrafiamy słowo i produkt jakim jest katalog, co sądzę, że jest najtrafniejszym określeniem dla obecnie oferowanego przez większość produktu.
Produkt jakim jest katalog w pierwszej kolejności skupia na sobie podstawowe formaty drukarskie jednak coraz częściej można spotkać inne, nietypowe, które chcą się wyróżnić na tle konkurencji
Jeżeli jednak w podstawowej ofercie nie są wyszczególnione, warto składać indywidualne zapytania, które rozjaśnią możliwość wykonania personalizowanego produktu. Zdarzyć się może nawet tak, że delikatna zmiana formatu nie wpłynie znacząco na cenę, a znacząco wpłynie na odbiór produktu. Nietypowy wówczas format sprawi, że czytelnik chętniej sięgnie po lekturę.
Niezależnie więc od tego, w jakiej branży pracujesz katalog warto wydawać
Katalog reklamowy jako towar reklamowy może posłużyć do prezentacji i sprzedaży produktów i usług, przedstawienia firmy czyli użytek stricte wizerunkowy lub na przykład jako narzędzie niezbędne do pracy każdego pracownika w firmie.
Odsyłam zatem do internetowej encyklopedii, w której można poznać kilka ciekawych definicji katalogu, a w temacie poligrafii warto pamiętać, że ten sam produkt można nazwać na trzy sposoby i pewnie jeszcze wiele więcej. Warto sobie zatem uzmysłowić, jaki produkt chcemy zamówić i opowiedzieć w drukarni czy agencji reklamowej czego oczekujemy lub też rzetelnie przeczytać specyfikację i opis produktu przy udziale drukarni internetowej.